Salı, Kasım 30, 2010

Seviye Tespit Sınavı



Hasta yaklaşık iki yıldır takip ediliyordur. 
Bu iki yıllık süre içerisinde baba, ne ilaç yazdırmaya ne de kontrollere gelmiştir. Her defasında anne ile görüşülmüştür. (eee ne var bunda)

İki yıldan sonra bir gün anne rahatsızlanmıştır. (hımmmm)
Ayağa kalkamayacak durumdadır. (nasıl olur)
Çocuğun ilacı, bitmek için tam da o günü bulmuştur.  (hay allah)

Anne, ilaca ait heyet raporunu vererek eşinden ilaç yazdırmasını istemiştir (bak sen)
Bilindiği üzre ilaç raporunda hastanın daha sonra tekrar zorluk çekmemesi için, değişik ilaç alternatifleri de bulunmaktadır (e güzel)
Baba size gelir ve ilaç yazdırmak istediğini söyler (mantıklı)
Siz de doğal olarak '' hangi ilacı kullanıyor '' diye sorarsınız (hangi cüretle)
O anda baba, ona dünyanın en zor sorusunu sormuşsunuz gibi yüzünüze bakar (haklıdır)
O yüz ifadesi bir süre olduğu yerde kalır (o an ne düşündükleri hakkında yapılan çalışmalar hala devam etmektedir)
O sırada klas bir hareketle kendine gelir. Gururludur, size bakar ve ''işte'' der, ''rapor''   (hımmm)

Raporda bir kaç ilaç bulunduğunu, çocuğun bu ilaçlardan hangisini kullandığını tekrar sorarsınız (ama kaşınıyorsun doktor)
Bunun üzerine, az önceki yüz ifadesine bir de ''kardeşim ben mi doktorum sen mi, bana neden soruyorsun'' ifadesi eklenir.   (-- ki, literatürde bu ifadenin diğerine göre daha uzun sürdüğü vakalar tanımlanmıştır)

Beklersiniz.

Baba o sırada, ilaç raporunun arkasında bir ilaç ismi görür ve o da ne ! yine aynı klas hareket, aynı bakış ve gurur !
Siz adı yazan ilacın, rapordakilerden birisi olduğunu görüp, ''bunu kullandığına eminsiniz değil mi, yoksa eczacıya ya da anneye telefon açıp sorabilirsiniz'' dersiniz   (yuh artık)
''Hayır'' der ve üç numaralı ifadeye geçer ''ben bu dediysem budur, biliyorum, nokta'' (eh zaten yol sormayı da pek sevmezler)

Emindir, ne de olsa babadır sonuçta  (ha şunu bileydin doktor)

Siz ilacı yazarken, iç dünyanızda çatışma içerisindesinizdir ''kaç miligram alıyor diye sorsam mı sormasam mı sorsam mı sormasam mı sorsa......''  (bu ne cüret doktorrrr)
Tüm baskılara rağmen yine de sorarsınız.
Bu durumda baba sözel olmayan ifadeden sözel ifadeye başvuvur ''iki yıldır kullanıyor, galiba günde üç kere''.
Galiba' larla olmayacağını söylemek artık size pahalıya patlayabileceğinden, iki yıldır kullandığını göz önüne alarak, yaşına da uygun olan bir dozu reçetelersiniz. (senin işin bu zaten, sormadan yazmak)
Reçetelersiniz ama üzerine basa basa şunu söylersiniz :
'' Buraya bu şekilde yazıyorum ama lütfen siz bu zamana kadar nasıl kullanıyorsanız, bundan sonra da öyle kullanın. Çünkü, doz konusunda çok emin olamadınız sanıyorum'' (galibalarla olmayacağının yumuşakçası)
Baba '' tabi ki, tabi ki, hanım bilir zaten'' diyerek, büyük bir iş yapmanın mutluluğu içerisinde oradan uzaklaşır.

Eve gider...

Anne ilacı görür ve:  ''aaa çocuk bunu kullanmıyor ki, bunu ilk zamanlar kullanıyordu'' ( al işte, al birini vur ötekine, sus be kadın, zaten az önce doktor yeterince üzerine geldi adamcağızın)
Baba ''hastanelerden nefret ettiğini, doktorun verdiği ilacı bile bilmediğini, raporda da bunun olduğunu'' söyleyerek homur homur homurdanır.  (ah doktor ah, onbinbeşyüzseksenyedinci hastanın ilacını nasıl aklında tutmazsın)

Anne şaşkın ama çaresiz, çocuk ilaçsız, baba yorgun ama gururludur artık !..

Aşağıda bulunan soruları lütfen  ''parçaya göre'' cevaplandırınız.

1) Parçaya göre annenin tepkisi ne olmalıdır?
       a) demek ki çocuğumun artık buna ihtiyacı var, ben anlamam zaten
       b) aman bu doktorlar da bir gün öyle bir gün böyle söylüyorlar canım
       c)  ilaç mı? ben bilmem beyim bilir
       d) bu sorunun cevabını da ben bilmem beyim bilir
       e) iç şunu çocuk, bıktım senden, seni doğuracağıma taş doğursaydım keşke

2) Parçaya göre doktorun tepkisi ne olmalıdır?
       a) çocuğa bir şey olup olmadığına göre değişir
       b) ben o doktorun yerinde olsam var yaa ... ......
       c) amaaaannnnnnn çok da tın
       d) ben bilmem beyim bilir
       e) bu meslek yapılmaz kardeşim

3) Parçaya göre dış çevrenin ve medyanın tepkisi ne olmalıdır?
     a) sağlıkta skandall ! hastaya yanlış ilaç yazan doktor hakkında yasal işlem başlatıldı
      b) şimdi de bu durumun amerika ile olan ilişkilerimizi nasıl etkileyeceği gündemde !
      c) hastane yan gelip yatma yeri değildirrrrr !
      d) açılım şart !
      e) ne olacak bu galatasarayın hali !

4) Bu parçada bize anlatılmak istenen şey nedir?
   a) Doktorlar, iki yıldır çocuğu ile ilgilenmeyen bir baba gördüklerinde hemen ortamdan        uzaklaşmalıdır.
    b) Anne, ''her şeye rağmen benim kocam 'iki' yıl olduğunu biliyor, bu kadar kocayı bile  bulamayan kadınlar var'' diyerek, mutluluğuna mutluluk katmalıdır.
    c) Böyle babalar, raporu acil olarak düzenlenerek özürlüler kuruluna sevk edilmelidir.
      d) Zavallı anne !
      e) Zavallı çocuk !

İstediğiniz sorudan başlayabilirsiniz. Süre kısıtlaması yoktur. Başarılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ben de bişi diycem